Asker Vårstevne fredag 26. mai – søndag 28. mai 2017

Påmelding til Asker Vårstevne i nye Holmen Svømmehall fredag 26 mai til søndag 28 mai 2017.

Se konkret informasjon om påmeldingen til Asker vårstevne lenger nede i denne mailen.

Påmeldingsfrist 15.mai kl 21:00 til Mailen.

Innbydelsen ligger tilgjengelig i filarkivet. Innbydelsen inneholder øvelsesoppsettet, tidspunkter m.m.

Transport

Transport organiseres på egenhånd. Dersom noen av svømmerne ikke har mulighet til å bli kjørt til svømmehallen, så anbefaler vi at det avtales samkjøring med andre svømmere.

Aldersgrensen for å delta på Asker vårstevne er for utøvere født 2008 og eldre.

* Dersom noen av svømmerne ønsker å delta på rekruttstevner etter de har deltatt på dette stevnet, så kan de selvsagt det.

Klubben stiller med trener lørdag og søndag, men til fredagens øvelser som er 800 fri og 1500 fri, så vil det ikke være trener tilstede fra klubben.

Stevnerutiner og tidspunkter:

Alle svømmerne som deltar på et svømmestevne MÅ delta på innsvømming.

Oppmøte til innsvømming er seinest en time før stevnestart, helst før.

Se tidspunkter for innsvømming og stevnestart i innbydelsen som ligger vedlagt.

Viktig! – Når svømmerne er ferdig med å svømme en øvelse, så skal svømmerne komme direkte bort til trener for å få feedback på løpet sitt. Dette skal alltid skje før svømmerne går til foreldrene sine når et løp er ferdigsvømt.

Bekreftelse uansett

NB! – For at  påmeldingen skal være så ryddig som mulig, så trenger oppmann (meg) beskjed på mail om deres svømmer skal delta på stevnet eller ikke. Dette sørger for at vi unngår eventuelle misforståelser, samt at vi får en veldig tydelig oversikt over hvem som skal delta og hvem som ikke skal delta på det aktuelle stevnet. Snakk med trenerne om valg av øvelser, men påmelding skjer til meg.

NB! – Det er veldig viktig at påmeldingsfristen respekteres. Påmeldingen skal igjennom flere ledd etter at påmeldingen er organisert sammen med svømmerne.

Hvor mye koster det å delta på dette stevnet?

Startkontingenten er kr. 100,- per individuelle øvelse og kr. 200,- per lagøvelse.

Årsklasse 2007 og 2008 betaler kr. 100,- uansett antall øvelser.

NB! – Larvik Svømmeklubb sender ut samlet regning for alle stevner.

Lisens for 2017 dersom dette stevnet er det første stevnet svømmeren deltar på i 2017

Siden alle idrettsutøvere i Norge må betale lisens for å kunne delta på konkurranser, så kommer kostnadene for lisensen for 2017 i forbindelse med faktureringen av det første stevnet svømmerne deltar på i 2017. Lisens må betales for at svømmerne skal ha muligheten til å delta i konkurranser og lisens betales kun en gang i året.

Med lisensen følger det en rekke fordeler! Vi anbefaler utvidet lisens.

– Se informasjon om lisens på linken nedenfor.

Informasjon om lisens finner dere på denne linken:

Dette må svømmerne ha med seg på stevnet:

Joggesko, shorts og t-skjorte! Alle svømmerne fra LSK som har LSK-klubbtøy må ha på seg klubbtøyet under stevnet. Det er viktig at vi ser like ut!

– Drikkeflaske som fylles jevnlig med vann og drikkes jevnlig av hele stevnedagen.

– Sportsdrikk og energibarer.

– En ekstra stor og sunn matpakke for hele stevnedagen! Mellomgrovt brød, pastasalat med kylling etc er en fordel da svømmerne er relativt ofte i vannet.  Generelt sunn mat som varer litt og som samtidig er brukbart lett fordøyelig.

– Ekstra badebukse/baderakt, svømmebriller, badehette (helst LSK-badehette).

– Nok lommepenger til hele stevnet, dersom dere ønsker å kjøpe noe.

– Musikk, kortstokk eller noe å koble av med mellom slagene dersom dere ønsker det.

Påmeldingsfrist med bindende påmelding innen 15.05  kl 21:00.

Siden det er bindende påmelding vil det si at dersom LSK etter påmeldingsfristen får beskjed om at noen ikke kan delta allikevel, så må regningen for stevnet betales uansett. Grunnen til dette er at Larvik Svømmeklubb praktiserer forhåndsbetaling til alle stevner.

Påmelding til en svømmekonkurranse:

Svømmerne snakker med sin gruppetrener om valg av øvelser. Selve påmeldingen, som er bindende, sendes til meg.

Hilsen Mailen Kjær, oppmann.